Remco Wijnings
Wijnings Business Consultancy
Nee
Remco
Wijnings

Remco Wijnings

Business analist
Why

Ieder persoon heeft zijn unieke talenten. Ik kom mijn bed uit om die talenten bij elkaar te brengen en te stimuleren om van problemen uitdagingen te maken door samen te werken in onderling vertrouwen en respect. Ik blijf in bed als macht en competitie de bovenliggende factoren worden.
How

Door nieuwsgierigheid en een externe blik te combineren met mijn ervaring op het gebied van organisaties, processen, verandermanagement en ICT, help ik organisaties om alle mogelijke opties voor innovatie te zien en op een gestructureerde manier te verkennen. Ik zie innovatie en zelfreflectie niet als een ‘job to be done’ maar als een (r)evolutionair pad om te verbeteren en uiteindelijk te overleven. “Als we doen wat we deden, krijgen we niet meer wat we kregen”.
What

Business Analyse – Het doorgronden van cultuur, processen en systemen teneinde te analyseren hoe een organisatie kan groeien naar nieuwe doelen om succesvol te blijven. Daarvoor maak ik gebruik van, onder andere, het Business Model Canvas en plateauplanningen;
Requirements Analyse – Helder krijgen hoe mensen in een organisatie wel met plezier kunnen werken en het beste in zichzelf naar boven halen. Dat geldt voor processen en onderliggende systemen. Voor mij staan User Story Mapping en Personas hierin centraal;
Projectmanagement – Alles heeft een kop en een staart. Maar hoe kom je van de kop naar de staart zonder te eindigen op plaatsen waar je niet wilt zijn? Met een pragmatische en wendbare projectaanpak begeleid ik organisaties naar het eind van het begin;
Tot slot kan ik faciliteren op het gebied van ‘aanpalende’ aandachtsgebieden zoals interne en externe communicatie, risicomanagement en coaching.

Doelgroepen/markten

Logistiek – Forwarders, expediteurs, transporteurs, stuwadoors;
ICT – Solutions providers in de logistieke branche.